tisdag 26 maj 2009

Dag 250-253: God is great, beer is good and people are crazy

Det närmar sig slutet på den här bloggen.
Jag vill avsluta starkt och kommer att beskriva alla sista dagarna med åtminstone någon information. Ok, here we go.

Torsdag: Började packa lite lätt. La ner alla kläder jag inte kommer att ha dom här sista dagarna i resväskan. Jag har konstverk från bilden som ska hem. Men en del var för stora för väskan så jag gick till skolan för att skära ner dom med en "paper cutter". (Känns som om att det kommer att ta ett tag innan jag lär mig svenska igen.)
Anyhow. Idag var det dom andra elevernas sista dag i skolan så det var typ enda chansen för mig att se en del av dom igen. FOREVER.
Nä, jag kommer att komma tillbaka om jag har mycket pengar vid tillfälle.

Jag behövde dessutom lämna in mitt track gear till Mr. Uldrich. Jag hade gjort det men det var inte samma som jag hade i början av året...

Jag gick till skolan och sa Bye till en del. Det var nästan sorgligt...;(
Men men.
Life goes on. Every end has a new beginning.

Gick hem.

Fredag: Vaknade vid tolv. Grr. Gillar inte att slösa bort halva dagen...
Vi åkte till Sioux City på eftermiddagen och jag köpte en del grejer att ta hem. Under bilresan lyssnade vi på Country. Inte mitt beslut men ändå. Det var en låt som faktiskt heter "People are crazy" som spelades. Läs texten till den. Sjuk.
Jag frågade min kompis om han gillade Country och visste att han skulle säga nej. Istället hittade han på hur Country låter. Det var typ "I like to drink beer, I badger and I like to drive my pick-up."
Det var nästan sorgligt att låten jag hörde lät så.
Kom hem.
Somnade sent.

Lördag: Zoo!
Vi åkte inte till Omaha Zoo, utan ett i Sioux Falls. Det var bättre tyckte dom för att man inte behövde gå så mycket. Jag höll med, trots att jag tyckte att det var en amerikansk kommentar att säga "djuren ligger för långt borta från varandra", för att jag fick ont i benen.
There were lions and tigers and bears. Oh my!
Nej, det fanns inga lejon. Bara uppstoppade, tyvärr. Döda djur är inte riktigt min grej, trots att man kan säga "Men elefanten var sjuk, den skulle dö ändå..."
Aja, djurparken var kul. Jag tycker att barn ska gå dit mer, det var ganska mycket folk för att vara så litet zoo och att det var mulet, och det var bra.

Jag måste bara lägga in här att när vi gick omkring i djurparken, kollade på djur och blev facinerade av hur dom var, så sa Larry typ, "Yup, it's fascinating with God's creations, he really must have known what he was doing"...
Jag log tills han sa det, sen fick jag ett ansiktskuttryck som Eric Cartman i South Park kan få. Ögonen var halvt slutna munnen dumt öppen och tänkte nu i efterhand lägga kommentaren "Yup and I'm so glad that Santa Clause can give all his presents in such a short time, all around the world!", men det gjorde jag inte. Ignorerade det och lät han tro vad han vill.

Djurparken var rätt cool antar jag. Det var en kul grej att göra med dom i "slutet".
Efter zoot åkte vi till en massa andra affärer. Det var inte lika kul...
Aja.


Dagens klipp:

6 years.


Beard.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer att sakna din blogg. Du är så duktig på att skriva. Och just nu lyssnar jag på People are crazy och skrattar högt åt din klockrena tomtekommentar.... Helt underbart! Tänk hans min om du faktiskt sagt det...
Men du, kom hem nu va´. Det ska bli jättekul att se dig på torsdag!!! Kram eva