fredag 29 maj 2009

Dag 252: Coming home. To Sweden.

Igen är hemma här i SVERIGE som jag befinner mig nu, så jag passar på att göra klart den här bloggen.

Vaknade klockan sju.
Somnade om. Dumt beslut.

Mary väckte mig igen klockan nio. Duschade och klädde på mig. Sen packade jag lite det av det mesta som bara låg omkring i rummet. Fullt för tusan.
-I don't know if we'll make it... sa Mary.
Men WTF?! Du kan väl väcka mig liiiite tidigare?
Vi satte oss i bilen och Larry var inte med. Nähä. Tänkte på att vår sista konversation var det du läste och handlade om vad jag fick se på TV, inte -Hejdå...

Vi diskuterade på vägen om att när Mary sa att vi skulle åka klockan nio så var det nio, dusch var tydligen inte inräknad. Aja.
Kände mig lugn trots tidspressen.

Vi kom fram i tid. Bra.
Checkade in mina två väskor som varken var förstora eller för tunga. Phew!
Vi satt tillsammans på Sioux City airport tillsammans. Jag och Mary. Vår sista stund tillsammans i Amerika.
Vi sa adjö till varandra och hon såg till att jag kom in.
Jag pallar inte att skriva alla äventyr mellan flighterna, men fråga mig då du möter mig i verkligheten, om du känner för det.

Åkte från Sioux Ctiy, Iowa, till Minnesota. Från Minesota till Chicago till London hem till Sverige.
I Minnesota köpte jag en smoothie för 100 cent och typ tre mer dollarsh i växel. Det var ganska tufft att bära all min packning men eftersom att det finns rullband på flygplatsen gick det bara bra.
Flighten mellan Iowa och Minnesota gick bra. Man fick på salta jordnötter och dricka på varje flygtur. Det blev man inte mätt på och blev min föda till lunch. Grr.
I Minnesota träffade jag en norsk tjej. Jag satt vid min gate och chillade med min dator som inte fungerade med Internet om man inte betalade vilket jag tyckte var dumt. Jag bytte från dator till pokémon och sen kom hon. Vi tittade lite på varandra och sen såg hon min väska.
-Are you foreign exchange?
-Yes.
-Ah, I saw it on your bag. (Min STS-väska). What country are you from?
-Sweden.
-Oh really? I'm from Norway.

Dom sa att planet var en halvtimme försenat i högtalaren och att vi behövde byta gate. Rawr! Aja, alla som satt där bytte gate och jag också. Minnesota till Chicago gick faktiskt ganska fort, vilket var bra.
Vi anlände till Chicago som är en enorm flygplats. Jag såg norskan som vi kan kalla Terese.
Vi gick tillsammans för att hon visste lika lite var hon skulle som jag vart vi skulle gå. (Vi skulle nämligen båda till London och hade samma flighter).
Vi gick till någon gate efter att ha åkt ett "tåg" kan man väl kalla det. Det hade samma sträcka som från Skanstull till Slussen som är extremt långt för en fucking flygplats.

Vi kom dit, klockan var sju när vi skulle åka och det var konstigt eftersom att det var klockan inte i Nebraska. Jag blev även av med lite växel här med.

Vi träffade en annan norrman som också åkte med STS.
Vi gick på planet som var relativt stort. Resan skulle pågå i åtta timmar och det fanns TV-skärmar på varje säte. Najs!
Jag hade kollat upp på nätet vilka filmer som skulle visas och blev besviken. Men nu såg jag i flygplanstidningen att det var ett mycket bättre supply av filmer.

Jag såg Benjamin Button, Gran Torino och Yes Man.
Benjamin Button var väldigt bra. Kanske lite för lång för min smak men allt smink/alla masker var ju så grymt bra så det gjorde inget.
Gran Torino var jättebra. Yes Man var rolig.

Inga kommentarer: