söndag 7 december 2008

Dag 126; Dream

Jag drömde att jag skulle åka hem till Sverige över julen.
Klockan var 3 på morgonen i drömmen och Johan från New York kom in i mitt rum. Alla från New Yorkresan satt på en buss och väntade utanför. Jag var trött och hade bara kalsongerna på mig. Jag hade inte tid att duscha men jag packade min väska.
Sen kommer jag inte ihåg vad som hände...
Det som var konstigt med allt var att;
Varför skulle en buss åka runt hela USA för att plocka upp dom som var i New York?
Varför skulle vi åka hem?
Varför visste jag inget om det här?
Varför sa jag inte hej då till familjen?

Jaja.
Jag kom hem och stod utan för dörren till mamma. Jag hade ingen packning(?) och plingade på dörren. Petter öppnade. Jag såg lite av hallen och inget hade ändrats sen jag sist såg den. Sen gick vi iväg, utan att jag ens sagt hej, till Gröna Lund/Disney Land...
Och nu var det typ tidig vår...
Vi gick in i lustiga huset/spöktåget??? Som jag tyckte verkade farligt, för iget fungerade och allt var smutsigt...
Sen var vi inte där längre.
Jag såg mig omkring på stället, och nu liknade det mer som Tivoli i Danmark, samma väder som när jag var där i alla fall.
Då såg jag den farligaste, men häftigaste attraktionen.
Den var blå. Man satt i fritt-fall likande stolar säkert 60 meter över marken. WOW, sa jag när jag såg upp på den, men jag fick ont i ögonen (i sängen tror jag jag försökte öppna ögonen) (en gång fick jag enormt ont i ögonen och det spände som fan. Det var när "Sagan om de Två Tornen" skulle prescis komma på bio och jag satt i biosalongen och såg den. Problemet var bara att jag var för kort/stolarna var för höga, så det enda sättet att se filmen var att titta upp, ovanför stolarna, vilket spännde i ögonen. Det enda jag såg från filmen var en vattenkvarn, så det var en besvikelse...)
Anyways, grejen var grymt stor och hade kanske 50 stolar i sig. Det enda som gjorde att man satt fast var ett säkerhetsbälte, så för vilken självmordsbelägen människa hade det varit den perfekta platsen.

Then I woke up...
Så slutar "No country for old men" också.

Inga kommentarer: