måndag 29 december 2008

Dag 250; Detta har hänt .3

Jag har inte skrivit på ett tag, men det beror på att jag har spelat Spore. Det äger.
Jag är extremt glad för att min datorär så bra, jag trodde att den skulle gå lika segt som när man väntar på en YouTubevideo när man spelade, men det går i vanlig hastighet om inte bättre.
Så här ser min karaktär ut;
...Och såhär med kläder, skägg och mustasch;
Så här ser mitt skägg ut, men nu har jag rakat mig...
Snön har börjat smälta här också, det var jättefint väder härom dagen och jag gick ut för att ta bilder. (Klicka för att för att förstora bilderna).
Vid footballsplanen så halkade jag för att jorden hade blandats med den smälta snön och gjorde det halt. Jag föll förstås ner med hela ryggen och arslet i leran. Not nice.
Jag ställde mig upp och försökte ta balans, men föll igen. Men eftersom att inget kan dra ner mig så höll jag humöret uppe och fortsatte. Jag ville ta bilder på planen vilket var en dålig ide, men eftersom att jag redan var på väg ner från backen och inte ville riskera att gå upp igen så gick jag ner...
Jag fick inga bilder trots allt vilket gjorde det lite onödigt, men det var ändå närmare hem.
På planen var det (inte överdrift) meterhögt med snö som omringade blött gräs. Jag sket i att tänka taktiskt och gick i den höga snön över fältet. Jag ville bara komma hem och slita av mig dom blöta brallorna.
Jag kom hem.
Bytte allt som var smutsigt, och satte på mig rent.
Det var förstås lätt, men det visar väl på nåt sätt att man kan ta hand om sig själv.


I lördags lämnade vi Brittany på Omahas flygplats.
Jag pekade ut var Fayette var försenad en timme och Mary blev arg för att hon hade varit det. Själv tyckte jag det var lite lustigt av det som hade hänt.
Jag tycker att jag har växt otroligt sen dess. När jag satt där för ganska exakt fyra månader sen var jag otroligt osäker på vad som skulle hända. Det beror väl på att jag inte hade någon aning alls heller... Men just nu känns det som om att jag tar livet med en klackspark, utan problem.

Vi kommer inte att ha några semestertest heller. Yes!
Man får göra det om man vil höga sitt betyg, men jag har så pass bra, och dessutom vill jag inte. Na na na na na na! Ha ha ha ha ha ha!
Som sagt, det jag har gjort har varit att spela Spore, tittat på TV, spelat Guitar Hero, som Shannon lämnade kvar och ätit godis från julen;
Jag har läst på Urban Dictionary också. Slå upp blogg, det är roligt.
I nuläget föredrar jag Pepsi före Coca-Cola. Jag vet inte varför... Jag köpte en fet kub med 24 burkar Pepsi, dels för att det var billigare, men också för att jag inte vill tycka sämre om Cola. Sist jag tyckte Coca-Cola var riktigt gott var på Village Inn när vi bara hade fått PEpsi i New York och Mountain Dew eller 7-up här hemma. Det var sannerligen en ny upplevelse. Ja... Onödigt värre.., och om du har läst definitionen på UD så fattar du varför jag skrev det här.Idag är det nyårsafton... Jag vet inte vad som kommer hända idag (när jag skriver det här är det dagen innan och vet säkert) men jag tror att vi bara kommer att vara hemma.
Jag längtar till skolan.
Tack för alla som skickar mail och post, det känns kul att nån bryr sig (inte för att det behövs, men det värmer som sagt tidigare).

Dagens låt;
All the young dudes, Mott the Hoople

Senare idag (nyårsafton) kommer det två inlägg, "The December Project", och nån slags summering av året...

PS. Till min mamma som såg inlägget UNDER PRODUKTION! Jag hade bara råkat publicerat inlägget istället för att sparat det...
So... Stop bustin' my balls, will ya.
Dessutom trodde jag alla sov vid den tiden jag skrev det.
Gott nytt år på dig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Klart att du växer! Det är väldigt roligt att prata med dig! Fint att se hur du ser ut med videoskype! Jag ser inga bilder i texten - och hur många dagar har du varit borta???

/Din mor

Anonym sa...

Gott Nytt År!!!

Anonym sa...

Fina bilder är väl allt jag har att tillägga nu då.