söndag 14 december 2008

Dag 133; Detta har hänt .2: The "Nu är det Jul igen" Edition

Det är en halv snöstorm ute. Det är kallt i mitt rum, det är det i och för sig alltid, men nu var jag tvungen att sätta på mig en tröja.
Jag läste ut Mary Poppins igår och såg filmen också.
Boken var halvbra, och då måste filmen ha varit en miljon gånger bättre, för den var extremt bra. Med tanke på att den var gjord 1963 så var effekterna väldigt bra, man kunde ju se hur deom hade gjort allt, men ändå...
Julie Andrews var dessutom heeet!
Hon hade ett fint ansikte...
Ahhh...

Om filmen hade varit mer som boken mot slutet så hade den kunnat få det högsta betyget, men istället blandades det in annan onödig handling vilket gjorde den sämre. Men som sagt, hon gjorde filmen.

I skolan är det dom fem sista dagarna, varav torsdag och fredag är provdagar.
Jag är mindre orolig, men det hindrar mig inte att plugga till allt.
I PE tror jag inte att vi kommer ha något speciellt prov, eller ingenting alls.
I Power Tech (som jag är mest orolig för) kanske vi har något, kanske inte. English är jag nu mest orolig för, men jag tror att det kommer att gå bra.

-Sista veckan. Sen är det dags för bra förändring. Jul.

Jag vet inte vad som kommer att hända i jul, vi köpte grejer igår, men jag kommer till det sen...
Så här är det ganska väldigt säkert att mitt schema kommer att se ut;
PE
World History
Computer Applications
Geography
Lunch
Art
English
American History
Vocal

Just nu är jag klar med ALLT i Computer Applications, det sista vi skulle göra var en kalender, sjukt lätt.
Jag är i en klass med Freshmen som är en bunt retards som man fattar inte kommer komma någon vart i livet.
Dom har gjort mig inse att om man gör sitt arbete och inte pratar på lektionerna så kan man vara klar före alla andra och spela harpan på datorn i stället för att göra tråkiga uppgifter.

Schemaändringarna betyder att jag kommer vara med Sid hälften av alla lektionerna vilket stör mig för att han beter sig som en liten bitch, men jag ska inte låta han förstöra mitt år. Det han gjort som jag faktiskt kan tacka honom för är att han inte bor kvar här längre.
Han beter sig som en bitch för att han tror att han är "2 cool for school", vilket han inte är.
Okej, så här ligger det til, i matsalen får man bara ta två bröd, vilket han och några andra tycker är dumt och tar fler bröd, vilket man inte får. Så han blev på nåt sätt "övertalad" att skrika;
"You're a fat ugly pig!" till mattanten och sen sprang alla iväg. Jag uppfattar Sid som en sån som lätt faller för grupptryck. Jag vet inte vad som har hänt sen han flyttade härifrån, han tror har fått för mycket respekt och tror han är en "bad boy".
Det är han absolut inte, han klär sig i tjejaktiga kläder, och han har en ny frisyr som egentligen är till för tjejer.
Jag skäms över att han var min host brother, och det han sa till mattanten var ju bara fel.

Eftersom att Mary jobbar på skolan så blir det samtalsämnet vid matbordet, och mattanten han sa det till har precis blivit av med sina fosterbarn eftersom att dom typ var Native Americans, och dom vill inte att vita ska få ta hand om deras barn, eller nåt, jag vet inte.
Sid är en bitch/brat i alla fall och det här är nog det sista gången jag nämner honom.

Hur som helst, vi var och julhandlade igår, hoppas alla blir nöjda.
Nu börjar det bli mycket bilköer runt köpcentrumet och det spelas julmusik dygnet runt på en radiokanal.
Myys!!
Tihi.

Vi gick in i Hy-Vee där jag såg den sorgligaste maträtten som finns.
SPAM Single...
Sorglighetsfaktor;
1. Single, du bor ensam och äter spam.
2.Varför gör dom spam?, har inte det blivit tillräckligt smutskastat med tanke på Internet/Monty Python?
3. Vem vill äta Spam? Vad är det?
4. Spam's hemsida.

Vi köpte lite grejer till jul där och jag såg något som jag nästan ville köpa, Peppermint Syrup, som man ska ha i kaffet. Yummy!

Min gode vän frågade hur min vikt låg till, vilket är en bra fråga med tanke på att jag bor i ett tjockt land...
Jag tror att jag faktiskt har gått ner i vikt, vi har idrott varje dag, och just nu spelar vi "Pickle Ball" som är pingis/tennis/badminton, det är ganska kul... om man träffar bollen i alla fall... Dessutom gör jag 100 sit-ups med hjälp av en grej som jag antar är köpt av TV-Shopping. Det gör det tyngre, för när jag gör vanligt är det lättare.

Aja, efter Hy-Vee gick vi till Sam's Club där jag märkte att dom sålde Absolut Vodka. Vänta lite, tänkte jag, kommer ine det från Sverige? Jag gick närmare för att läsa på flaskan, "Produced in Sweden, Åhus".
Ännu en sak att vara stolt över!

Dagens låtar;
Detriot Rock City, Kiss
Lovely Rita, The Beatles
Fortunate Son, CCR

1 kommentar:

oldman sa...

Gällande Absolut vodka så heter snubben på flaskan LO Smith (taget) och var brännvinskungen i Sverige.
Hade sommarställe på Långholmen och spritfabriken låg på Reimers holme. Absolutmärket var svenskt men har köpts up av ett franskt spritbolag i år. Men visst är det svenskt på något sätt fortfarande.
Stay away from it. Och säg inget till Sid om att det är franskt då kanske han blir ännu stöddigare,
Pa,