torsdag 25 december 2008

Dag 145; X-mas Day

Det här har varit en av dom bästa Juldagarna må jag säga.
Jag vaknade vid sju, och både Shannon och Brittany hade vaknat/kommit. Vi skulle öppna paket tillsammans, trevligt.
Min bild av Amerikans jul har alltid varit att man vaknar tidigt på morgonen, skriker "It's Christmas" så att alla vaknar, sen, utan att bry sig om vem paketen kommer ifrån räfsar man bort paketpappret. Dom här fördomarna kommer totalt från tv-serien "Full House" och "Home Alone". Jag vill helst dra ut på paketutdelningen så länge som möjligt så det blir mer speciellt.
Vi satte oss alla runt "granen" och det var lite som jag trodde, fast alla fick varsitt paket och vi öppnade tillsammans.
Jag gav en varsin Sverigehandduk till alla som uppskattades. Mary och Larry fick även ett ljusspel och en fotobok över Sverige. Dom blev glada.

Det här fick jag;
1.5 kg m&m's
En mössa och vantar (som jag nästan vet var köpta i affären igår ;P)
Nebraska Husker's (footballslaget) t-shirt
Choklad
20 $-presentkort på Wall-Mart
Dataspelet Spore, som jag blev gladast för.

Så fick jag böcker från min riktiga familj (eller vad man ska säga), jag tyckte att "Vad du borde ha lärt dig i skolan" och "80 romaner för dig som har bråttom" kom väl till pass. Och teckningarna från mina småsyskon var jättefina också, och halsbandet, och Ahlgrens bilar, och slanten från mormor och morfar och farmor.
Som sagt, tack.

Vi förberedde med att sätta upp stolar och bord för att idag skulle det komma folk och när det var klart gick jag och installerade Spore.
Jag öppnade förpackningen försiktigt för att om det inte fungerade (anledningen till det var att min laptop är europeisk och spelet, ja, amerikanskt, och deras hemsida säger att det kanske inte fungerar så bra på laptops...).
Jag satte in spelet och datorn började låta helt knaso, men installeringsguiden kom upp och allt fungerade, förutom att det inte laddade... Hmm, det var ju tråkigt, jag fick avbryta ett par gånger och sen provade jag att ha engelska som installerings språk.
Det laddade!!!
Det funkade också. :D
Jag spelade och det var grymt kul.
Sen kom gäster och det var samma stil som vi hade under Thanksgiving, men med skinka.
Vi bad till Gud också, bah, humbug!
Shannon hade med sig sin X-Box 360 (Thank Dog) med nya Guitar Hero och GTA IV.
Vi har nu spelat GH mest hela tiden, och nu spelar dom GTA, två bra spel.



Min blogg innehåller nästan allt, spänning, action, komedi! Men, var är kärleken?
Jag kommer nog bara skriva det här en gång om det inte händer nåt, men jag tror att en tjej är intresserad av mig, och jag är intresserad av henne, eller vad tror ni av det hon skrev på Facebook?;

Hi Fred!!!!!
How are u????
Are u still bored????
YOu shoulld come hang out with me sometime.....


Yiainks!!!

Kommentera inte på det här.
Skriv ett e-mail!
fred_nyman@hotmail.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad jättebra att dagen blev bra! Bra med paket, både hit och dit. (Nej - paketet från dig har inte kommit ännu. Jag menar från dem till dig, från oss till dig och från dig till dem :) Kul med spelen också. Även Shannons, alltså.