söndag 21 december 2008

Dag 142; I <3 TV.

Det finns två bloggar jag läser, min mammas och hennes kompis blogg, och dom är alltid lika trevliga och underhållande att läsa.

Jag fick precis läsa om mig själv i den och att jag borde teckna för att inte ha tråkigt. I lördags gjorde jag faktiskt det. Jag försökte skapa pop art av att rita av amerikanska 50-60-talserier, men det jag hittade inte någon bra inspiration från google. En konstnär jag gillade var Roy Lichtenstein, som mammas kompis har en tavla av som ser ut såhär;

och i en korridor på Erikdalsskolan, på skåpen så var målningarna av dom här motiven;


Vi fick en hel drös av gamla Marvelserier från morfar som skulle vara utmärkt nu, men eftersom att jag inte alls tänkte på det när jag kom hit så... är dom inte här...

Det var ett bra tips om att jag borde göra en serie om resan här, det skulle jag väldigt gärna vilja göra och jag tänkte på det igår och kunde inte sova. Jag kommer ihåg allting och jag skulle kunna ha med saker jag inte nämnt i bloggen, vilket är många saker.
Jag tror problemet är att jag skulle överdriva allt, men det kanske är posetivt, eller så skulle jag inte behöva det med tanke på alla grejer som hänt...

Igår såg jag på TV. Hela dagen.
Jag är extremt glad att allt finns på TV i Amerika 24/7, idag har jag sett Happy glimore, Mythbusters, Star Wars-dokumentär där dom försökte blanda in mytologi och religon, Jesus: The Man, Scary movie, 70's Fever.

Jag fucking älskar historia och dokumentärer, 70's fever var välgjord och handlade till en början om studio 54, och sen om Nixon, Vietnam, protester, feminister, homosexuella och politik. Jesus: The man var inte något kristet skit utan också en dokumentär vilket inte kändes för vinklat. Star Wars var tydligen mer än vad jag trodde, dom hade collegeproffesorer som till och med snackade om det. Och idag såg jag på Batman Tech där dom bevisade att Batmans "gear" kunde fungera i verkligheten.

Aja, idag är det basket och om tre dagar får man paket.
Höhöh.

Inga kommentarer: