onsdag 24 december 2008

Dag 144; Julafton

I dry as I get wet, what am I?
En handduk.

I'm exited as hell, but still I'm bored, what am I.
Fred på Julaftonsnatten som inte kan sova.

Idag fyller min farmor år, jag ville bara säga grattis.
Igår fick jag en del julmejl vilket gjorde att jag blev "äggsjuk", och inatt kunde jag som sagt inte sova på grund av det.
När jag vaknade igen kändes det dock inte alls som julafton, men det beror på att man inte firar det här. Jag vet inte varför amerikaner firar Jesu Kristus födelse på juldagen, men jag vill inte veta heller.

Det här blir min första och förhoppningsvis sista julafton jag inte firar. Idag har jag öppnat själva lådan till mina paket, men inte paketen. Spännande spännande!!!
Annars har jag inte ätit nån speciell julmat. Jag åt "Snow on the Mountain", som jag skulle säga är en gratäng (trots att jag inte gillar det ordet) som i botten är majs, kött, ketchup och potatismos på det. Det låter sjukt men smakar helt okej.
Den här julaftonen har varit som en vanlig dag, men jag tycker det är rätt okej, för imorgon firar vi ju på riktigt. Jag mår inte dåligt och instängd längre, det var bra att få prata med mamma och pappa också, dom är personerna jag helst firar jul med.

Nu ska vi och fira Larrys släktingar som Mary har sagt till mig att hon inte gillar, måste kila.

Inga kommentarer: