tisdag 9 december 2008

Dag 128; Snowday

Igår regnade det. Det var extremt höga förväntningar på att det skulle snöa eller kanske bli en snöstorm. När jag gick hem från skolan var det halt som fan på nedförsbackarna så man halkade nästan, dock så är min balans bättre än Tarzans i Dinseyfilmen, så jag klarade mig galant.

I Nebraska/Allen finns det något som kallas "Snowday" som är inplanerat 5 gånger i schemat. Det inträffar när vägarna är hala, om en snöstorm inträffar eller om det blåser för hårt och det snöar/vägarna är hala.

Igår, när jag kom hem sa Mary att det ver en två timmar sen skolstart imorgon. Najs, tänkte jag, ingen English, men tyvärr ingen World History heller ;(

Nu hade det också börjat snöa utanför och var redan tjockt och det skulle snöa three inches: 7.62 centimeter.

Anyways, när jag vaknade och efter jag hade tagit ett foto på mig och duschat kom jag till köket och där stod Larry och sa att det inte var någon skola idag.

Idag ligger snön tjockt och det ser ut såhär;


BO-JAH!

Inga kommentarer: